نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1911
-
الف
+

«رضا توکلی» : برای پرسونل صحی مجسمه یادبود ساخته شود

«رضا توکلی» بازیگر سریال های شبکه آی فیلم2 در یک مصاحبه از حماسه بزرگ پرسونل صحی در ایام انتشار ویروس کرونا سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا توکلی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از حماسه بزرگ پرسونل صحی در ایام انتشار ویروس کرونا سخن گفت.

رضا توکلی که بینندگان شبکه آی فیلم2، نقش آفرینی وی در سریال «او یک فرشته بود» را شاهد بودند در پیوند با فداکاری داکترها و پرستارها گفت: چه چیزی بالاتر از همدلی؟ ما با همه وجودمان همدلی‌ها را حس می‌کنیم. با همه گذشته‌های‌مان حس می‌کنیم چقدر عشق در این همدلی‌ها هست و چقدر می‌توان فداکاری کرد و در این دوران کوتاه عمر آدمیزاد چقدر می‌توان این زیبایی‌ها را شاهد بود؟

وی افزود: حماسه بزرگی در کشورمان اتفاق افتاد، سال‌های سال این ایثار و فداکاری اتفاق نیفتاده بود در گذشته نه چندان دور پیشنهادی به مسئولین دادم که مجسمه پرسونل صحی را به عنوان سمبل در یکی دو میدان پر رفت و آمد، بسازیم.

بازیگر سریال هوش سیاه ادامه داد: در شفاخانه قلب چند فلم ساختم که کسانی که این فلم را دیدند با اشک و لبخند دست می‌زدند. وقتی اولین فلم روز پرستار را ساختم همه ایستاده دست می‌زدند. تنها دیالوگی که با تمام وجود و از قلبم بیرون آمد این بود که "فرشته آسمانی و بزرگ، برای تو چه فرقی می‌کند که یک آدم ثروتمند یا فقیری که هیچ در زندگی ندارد، چه کسی باشد؟" برای پرستار هیچ فرقی ندارد. این ایثار نهایت از خودگذشتگی است.

توکلی تأکید کرد: به نظر من آدم‌ها برای همین به دنیا می‌‌آیند؛ ما غافل شدیم. خدا به ما نشان داد که ویروسی که حتی با چشم هم دیده نمی‌شود چگونه می تواند یک دنیا را به هم می‌ریزد و تازه متوجه شدیم که چقدر می‌توانستیم همدلی کنیم و عشق بورزیم.

وی به خبرنگار تسنیم گفت: معرفت معنا و مفهومی دارد. مردم معلمان ما هستند؛ ما سر دسترخوانی بزرگ شدیم که غذا را بین همسایگان تقسیم می‌کردند. ما از اینها غافل شده بودیم و الان می‌نشینیم و فکر می‌کنیم که زندگی چقدر ارزشمند است. یک قطره نور در دریای تاریکی می‌توانست دریای ما باشد. یک لحظه آفتاب در هوای سرد، غنیمت می‌توانست باشد. خیلی چیزها را خدا برای ما فراهم کرده بود اما روی کره خاکی قدرت طلبی را پیش گرفتیم.

دانلود سریال او یک فرشته بود

دانلود سریال هوش سیاه

ع ا

نظر شما
ارسال نظر